قابلیت جدید Taskbar (نوار وظیفه) در windows 11

تسکبار جدید ویندوز

بعد از روشن شدن سیستم و رویت کردن صفحه دسکتاپ ویندوز، ظاهر جدید تسکبار یا همان نوار وظیفه، نظرها را به خود جلب خواهد کرد. در ویندوز  11 می بینیم که تسکبار به وسط دسکتاپ منتقل شده است، احتمالاً واکنش اولیه‌ ی بسیاری از کاربران به این جابه‌جایی منفی بوده.

درواقع می‌توان گفت مایکروسافت طراحی ویندوز را بر اساس اولویت‌ بندی و حذف عواملی که باعث حواس‌ پرتی یا سردرگمی می‌شوند دسته‌بندی‌های منطقی گذاشته است.

تسکبار مرکزی با آیکون استارتی که به جای مایل بودن به چپ، کاملاً به سمت وسط برگشته، مزیت هایی دارد.

این مزیت ها را میتوان اینطور توضیح داد: اکنون با رابط کاربری‌ جدیدی سروکار داریم که تلاش می‌کند تا حد ممکن نگاه ما را مستقیم و روبه‌جلو نگه دارد تا دیگر لازم نباشد سر و یا حتی مردمک چشم‌ هایمان را هنگام جستجوی ابزار و یا اپلیکیشن‌های موردنظر به چپ و راست بچرخانیم.

نکته: هنوز امکان قرار گرفتن تسکبار در سمت چپ وجود دارد و می‌توان آن را از بخش Personalization و کلیک بر روی تب taskbar آن را فعال کرد اما اگر مدتی با تسکبار جدید کار کنید، به موقعیت آن هم عادت خواهید کرد، طوری‌ که دوست نداشته باشید دیگر به تسکبار ویندوز ۱۰ و یا 8 و یا 7 برگردید.

 

در تسکبار جدید ویندوز 11 شاهد ۹ آیکون از قبل پیش پین‌ شده هستیم که به ترتیب منوی استارت، جست‌وجو، تسک ویو، ویجت‌ها، چت، فایل اکسپلورر، مرورگر اج، مایکروسافت استور را شامل می‌شود و برای حذف پنج آیکون اول از سمت چپ باید از بخشPersonalization و کلیک بر روی تب  taskbar  اقدام کرد اما باقی آیکون‌ها را می‌توان با کلیک راست و انتخاب گزینه unpin از تسکبار حذف کرد.

نکته: مانند ویندوز 10، می‌توانید اپلیکیشن‌های موردعلاقه‌ ی خود را برای دسترسی سریع‌ تر، به تسکبار یا منوی استارت پین کنید.